Waarom werkt mijn Facebook marketing niet?

 In Facebook

Komt dit je bekend voor? Werkt jou Facebook marketing niet? Terwijl je voor je gevoel goed bezig bent met de berichten op Facebook maar niemand liked of reageert. Je ziet allerlei gesponsorde content voorbij komen van bedrijven en je ziet dat daar enorm veel op wordt gereageerd, maar je hebt geen idee hoe je dat moet aanpakken.

Je zou het wel heel graag willen maar je weet echt niet waar je moet beginnen en die €20,- euro die je laatst hebt geïnvesteerd om het even te testen heeft zich niet terugbetaald. In deze blog geef ik je 4 redenen waarom Facebook marketing niet werkt.

Reden 1

Was je laatste post al weer een paar weken geleden? Waarom? Blijf posten en content delen met waarde voor je volgers. Je weet immers wie je doelgroep is toch? Dan weet je ook wat ze leuk vinden en waar ze op zitten te wachten.

Reden 2

Stop met verkopen! Facebook-gebruikers worden langzaamaan advertentie blind. Ze zitten niet te wachten op al die producten die voorbij komen met de STUNTPRIJS of de LAAGSTE PRIJS! Ze gaan je daar geen likes voor geven of op het bericht reageren. En dat is slecht voor je bereik! Ze willen juist een persoonlijke band met je, een verhaal lezen of hun mening kunnen geven.

Reden 3

Stop met like, deel & win acties! Het is leuk voor wat extra likes maar het heeft geen nut! Ongeveer 90% van de likers zal geen klant worden, voert na het liken van je pagina geen actie meer uit op je pagina en is dus een nutteloze like. Wil je toch graag een winactie organiseren om iets van gegevens te verzamelen doe dat dan d.m.v. het verzamelen van e-mailadressen. Dan heb je in ieder geval geen nutteloze likes op je pagina.

Reden 4

Ik snap het volkomen, je hebt 100 euro opgemaakt aan een advertentie en daar kwam niets uit, geen nieuwe klant, geen nieuwe verkoop, nada noppes. Dus dat adverteren is niets voor jou en je laat het er bij. NIET DOEN!! Facebook adverteren is echt je nieuwe beste vriend. Een paar voordelen:

  • Het is de goedkoopste manier om te adverteren
  • Je kan heel specifiek je doelgroep bepalen
  • Ook met een klein advertentiebudget kan je veel bereiken
  • Je kan d.m.v. een pixel alles gaan bijhouden en zo zie je dus of het je wat oplevert

Hiermee kan je er dus voor zorgen dat je meer gaat verkopen, je klanten een herhaal aankoop doen, de kennis die je wil delen een knaller wordt en nog veel meer!

Ik snap dat je nu denkt, oké duidelijk verhaal maar wat nu? Nou ga er mee aan de slag en investeer in Facebook advertenties. Maar ik begrijp ook dat je dat misschien lastig vind, niet weet waar je moet beginnen en dat je geen idee hebt hoe dat Facebook adverteren en zo’n pixel nou eigenlijk werkt.

Wil je er wel heel graag mee gaan beginnen?

Dan zou ik je daar heel graag mee willen helpen! Neem gerust contact op en dan gaan we samen kijken of ik wat voor jou kan betekenen.

Recent Posts

Leave a Comment

Cookies

Wij gebruiken functionele, statistische en marketing cookies voor een optimaal presterende website. Pas eventueel de instellingen aan of accepteer alle cookies.

Privacy- & cookiebeleid | Sluiten
Instellingen
handige facebook opties