Gouden tips voor iedere ondernemer!

 In Grafische vormgeving, Ondernemen, SEO, Website

MediaChick heeft een aantal gouden tips voor ondernemers op een rijtje gezet! Handige tips voor zowel startende- als ervaren ondernemers op het gebied van webdesign, vormgeving, Social Media en copywriting. Deze vier factoren zijn belangrijke bouwstenen als het gaat om online- en offline branding. Met deze tips kun jij als ondernemer al heel veel doen, en weet je ook zeker dat je het zelf ook echt goed doet!

SEO tips

SEO tip 1: Als er is iets waar Google je direct op afstraft is het kopiëren en plakken van content van andere websites. Je website wordt op die manier niet geïndexeerd door Google. Je zult dus simpelweg niet te vinden zijn in de zoekresultaten. Daarnaast kan Google je ook nog een “rode kaart” geven voor het kopiëren en plakken van content. Je website wordt dan voor langere tijd niet geïndexeerd. Schrijf dus altijd zelf je teksten en een andere optie is natuurlijk je SEO teksten laten schrijven, wanneer je dit zelf moeilijk vindt. Wil jij het toch zelf doen? Lees hieronder dan nog meer SEO tips!

SEO tip 2: Interne links optimaliseren betekent dat je een woord in je tekst laat linken naar een andere pagina waar je meer informatie vindt over dat woord. Door een spinnenweb van interne links te maken binnen je website kan Google goed zien hoe de structuur van je website in elkaar zit. Ook voor het indexeren van de pagina’s is dit goed.

SEO tip 3: Om zo productief mogelijk te kunnen werken is het belangrijk om een aantal dingen van te voren te bedenken wanneer je een tekst gaat schrijven: – Wie wil je met je tekst bereiken?
– Schrijf je de tekst (deels) formeel of informeel?
– Is de tekst voornamelijk informatief of wil je de lezer vermaken?
– Noteer de begrippen (eventueel zoekwoorden) en/of de onderwerpen die je zeker in jouw tekst wil terugzien.
– Maak een lijst met synoniemen van jouw SEO zoekwoorden, dit zijn vaak ook goed gezochte woorden en op deze manier word je breder gevonden.
– Zorg dat de eerste zinnen pakkend zijn, veel mensen lezen (in de eerste instantie) alleen de eerste paar zinnen of alleen de kopjes.

seo tips

SEO tip 4: Laat je bij het doen van zoekwoordonderzoek of bij het opstellen van jouw SEO tekst altijd inspireren door jouw concurrentie. Via de zoekresultaten van Google is het makkelijk om te zien welke websites het wel goed doen (die staan bovenaan) en welke minder (die staan verder naar beneden). Bekijk op de websites die goed scoren wat zij goed doen en waar jij dus een voorbeeld aan kunt nemen. Let wel op dat je niks letterlijk overneemt en dat het wel belangrijk is om zo veel mogelijk authentiek te blijven.

SEO tip 5: Zorg altijd dat je een goede SEO-titel schrijft voor iedere pagina en ieder bericht! Hoe kun je dit het best doen? Voor duidelijke toelichting en een uitgebreide uitleg lees je binnenkort mijn blog over SEO-titels! Maar hier alvast een aantal punten waarop je kunt letten:
– Noem een voordeel of een actie in je titel;
– Stel een vraag in je titel;
– Speel in op actualiteiten, laat dit zien in je titel;
– Zet praktische informatie over het bericht in de titel;
– Zet een cijfer in je titel (bijv. 10 tips, 5 voordelen, 3 weetjes enzovoort);
– Gebruik een duidelijke titel
– Gebruik een doe-het-zelf titel

SEO tip 6: Gebruik voor een goede optimalisatie, een het huidige jaartal en/of andere getallen.
Kijk eens goed naar de afbeelding! Valt je iets op…? Degenen die het best scoren in deze lijst, gebruiken cijfers in hun SEO titel en/of in hun meta omschrijving. Jij wilt natuurlijk ook zo hoog mogelijk scoren in de zoekresultaten! Dan kun je gerust een voorbeeld nemen aan en geïnspireerd worden door goed scorende deze SEO-specialisten. Gebruik dus cijfers maar ook jaartallen, zodat Google ziet dat jouw bericht actueel is!

 

wordpress tips

WordPress tips

WordPress tip 1: Heb je een pagina aangemaakt in je WordPress website en wil je de opmaak daarvan ook gebruiken voor andere pagina’s? Installeer dan de plugin Duplicate Post, daarmee kan je heel eenvoudig pagina’s en berichten kopiëren. Hier vind je de download of download via de plugin pagina in de admin van je website.

WordPress tip 2: Een uniek en mooi design wil nog niet zeggen dat dit garantie geeft voor bezoekers of offerte aanvragen. Het design is uiteraard wel belangrijk maar niet het belangrijkst. Vaak krijg ik aanvragen voor een mooie website, ik geef dan ook altijd aan dat ik best mooie websites kan maken maar dat er meer nodig is dan een mooie website. Een website is ook nooit af, je moet er maandelijks energie in steken voor het toevoegen van teksten of afbeeldingen. Het up-to-date houden van je producten en/of diensten. Jezelf afvragen waarom je geen offertes via je je website krijgt en waar dat dan aan ligt. Het design telt dus wel mee maar de spanningsboog van de mens is kort en tegenwoordig is scannen het enige wat we doen. De eerste indruk is dus belangrijk om een potentiële klant op je website te houden.

WordPress tip 3: Zoek goed uit bij welk bedrijf je je domeinnaam laat registreren en de hosting regelt. Lees reviews en check goed hun voorwaarden. Ik werk zelf met Hostnet, zij hebben een uitstekende klantenservice, zijn erg behulpzaam en de klantenservice is goed te bereiken op verschillende manieren.

WordPress tip 4: Ziet de link die je wil delen er gek uit? Heb je op je website alles juist staan? Zoals de uitgelichte afbeeldingen en is Yoast SEO goed ingesteld? Ga dan naar https://developers.facebook.com/tools/debug/sharing en vul daar de url in die je graag wil delen, klik op debug en daarna eventueel op scrape again. Klopt de link? Dan kan je deze nu netjes delen op Facebook. Werkt het niet? Check dan even goed of je alles op je website goed hebt staan.

WordPress tip 5: Ik zie nog vaak websites die geen SSL certificaat hebben, dat is zo’n slotje met daarachter “veilig” en dan https:// in het groen (check www.mediachick.nl op je desktop of laptop om te zien wat ik bedoel). Heb jij nog geen slotje en veilig voor je website staan? Vraag dan een SSL certificaat aan bij je hostingprovider, als je je website bij MediaChick laat maken en ook je domeinnaam en hosting bij ons onderbrengt zorgen wij altijd voor een SSL certificaat.
Waarom?
Met SSL beschik je over een https-verbinding. Informatie wordt hierdoor versleuteld verstuurd. Zo schep jij vertrouwen bij je bezoekers!

WordPress tip 6: Voer altijd de update van WordPress uit! WordPress is een open-source CMS en wordt wereldwijd heel veel gebruikt. Helaas is niet iedereen daar happy mee en daarom wordt WordPress vaak aangevallen. WordPress voert daarom updates uit om de lekken te dichten en het CMS veiliger te maken. Nog wel even een extra tip! Hoe goed WordPress ook bezig is met haar updates en beveiliging een zwak wachtwoord of vage plugins kunnen je website alsnog zwak maken.

WordPress tip 7: De AVG brengt een flink aantal extra taken met zich mee voor bedrijven. Het maken van een website of bedrijf die helemaal ‘AVG-proof’ is, is niet even makkelijk voor iedereen. Voor degenen die dit nog lastig vinden en niet wijzer worden van alle informatie op het internet, heb ik een overzichtelijk stappenplan AVG gemaakt om jouw website AVG-proof te maken!

WordPress tip 8: De footer van je van je website is eigenlijk best belangrijk. Ik zie vaak footers waar alleen wat contact info in staat of alleen een bedrijfsnaam. Maar de footer kan je heel goed gebruiken voor interne links, het is toch weer een extra interne link op je website. En door interne links te gebruiken kunnen pagina’s op je website goed gevonden worden door zoekmachines. Google krijgt hiermee een duidelijk beeld van de structuur van je website.

Grafische vormgeving tips

Grafisch vormgeven tip 1: Misschien cliché, maar waar: ‘Less is more’!
We hebben soms de neiging om te veel informatie kwijt te willen. Maar juist door de rust te bewaren, is het voor de ontvanger veel prettiger om te boodschap te lezen en te begrijpen. Hier en daar wat witruimte doet wonderen. Zorg voor structuur en laat elementen met elkaar lijnen.

Grafisch vormgeven tip 2: Drukwerk opmaken in RGB of CMYK?
RGB: RGB-kleuren (Rood, groen en blauw) gebruik je voor uitingen op monitoren/schermen (zoals: televisie, computer of telefoon). RGB kleuren kunnen dus niet gedrukt worden. Voor het beste resultaat maak je de bestanden op in CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow, Black).

Grafisch vormgeven tip 3: Een logo komt het best tot zijn recht wanneer deze deel uitmaakt van de gehele huisstijl. Zorg dat je logo consequent doorgevoerd wordt in je briefpapier, op je enveloppen enzovoort. Het zorgt voor herkenbaarheid. Dus gebruik altijd en overal dezelfde lettertypes en kleursamenstellingen.

Grafisch vormgeven tip 4: Een gratis logo ontwerpen via een website klinkt aantrekkelijk, maar toch is het beter te investeren in een professioneel ontworpen logo. Er zitten namelijk een aantal nadelen aan een gratis logo (waar je misschien nog nooit over nagedacht hebt):
– Het logo is niet uniek
– Je krijgt nooit de rechten van het ontwerp
– Het logo is vaak in lage resolutie / slechte kwaliteit, voor een hoge resolutie moet vaak alsnog betaald worden
– Het logo kan niet bewerkt worden, voor ander grafisch (druk)werk kan het logo dan lastig gebruikt worden
– Er wordt niet nagedacht of het logo aansluit bij de branche en doelgroep

Grafisch vormgeven tip 5: Typografie (de opmaak van teksten) doet veel voor een ontwerp. Een sierlijk lettertype heeft een hele andere uitstraling dan een standaard lettertype. Het is belangrijk om na te denken over wat je wil uitstralen met je bedrijf.
Bij het kiezen van typografie staat leesbaarheid voorop: een goed leesbare letter en passende lettergrootte. Kies daarnaast nooit meer dan 3 verschillende lettertypes in een ontwerp.

Grafisch vormgeven tip 6: Wijk eens af van de standaard papierformaten en probeer eens wat anders. Het afwijkende formaat kan hiermee het ontwerp en de functie versterken.
Is dit nog te gewoontjes voor jou? Je kan je drukwerk ook laten stansen. Stansen is een techniek waarbij je de vorm van je product kunt veranderen in een willekeurige vorm.

 

Recent Posts

Leave a Comment

Cookies

Wij gebruiken functionele, statistische en marketing cookies voor een optimaal presterende website. Pas eventueel de instellingen aan of accepteer alle cookies.

Privacy- & cookiebeleid | Sluiten
Instellingen
meta omschrijving korterwat is branding