Flyer ontwerpen

 In Grafische vormgeving

Een flyer kan een goede bijdrage zijn voor het onder de aandacht brengen van jou aanbieding/actie of iemand kennis te laten maken met bijvoorbeeld een product. Een flyer ontwerpen vergt een aantal aandachtspunten:

  1. De uitstraling moet herkenbaar zijn voor jou bedrijf/onderneming

Heeft jou bedrijf/onderneming een huisstijl, laat het ontwerp van de flyer dan aansluiten bij deze huisstijl. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij je klanten (de doelgroep).

  1. Pakkende teksten

Denk hierbij aan een pakkende titel, de titel moet gelijk de klanten raken. Vertel kort en bondig, geen lange teksten (less is more). Een flyer moet interesse opwekken. Voor meer informatie kun je ze verwijzen naar je website.

  1. De look&feel van de flyer sluit aan bij de doelgroep

Ken je doelgroep en bedenk hoe je ze kan bereiken. Zorg dat de teksten, kleuren en foto’s aansluiten bij jou doelgroep. 
Wat zijn hun vragen en problemen? Wat moeten ze van je weten?

  1. Denk aan een CTA (Call to action)


Nodig mensen uit om iets te doen, voorbeelden:

“Ga naar de website voor meer informatie”

“Koop nu je tickets”

“Maak nu een afspraak”

Kortom, het doel van de flyer

  1. Zorg ervoor dat het ontwerp de aandacht trek

Wees dus origineel. Durf! Een saaie flyer dat tussen de post zit zal niet opvallen, mensen zullen dit niet eens gaan lezen en dus weggooien. Van belang is de vorm, kleur, tekst en zelfs de papierkeuze kan een rol spelen.

Recent Posts
Comments
  • Marie de Jonge
    Beantwoorden

    Een folder vind ik altijd het meest aantrekkelijk wanneer er maar zo weinig mogelijk tekst op staat en deze goed visueel is vormgegeven. Het moet je meteen aanspreken en aanzetten tot actie. Een call to action is inderdaad ook erg belangrijk!

Leave a Comment

Cookies

Wij gebruiken functionele, statistische en marketing cookies voor een optimaal presterende website. Pas eventueel de instellingen aan of accepteer alle cookies.

Privacy- & cookiebeleid | Sluiten
Instellingen
seo tips